Sunday, December 30, 2012

Muhasabah of 2012

Assalamualaikum

Dah hujung 2012 sekarang nie...tah ape la yang dah jadi sepanjang taun nie...macam2 kisah yg berlaku...ada yang best, ada yang tak best, ada yang selesai, but ada yang still dalam tanda tanya, ada yang membanggakan, ada yang membahagiakan, then turn to not so happy, membuatkan hati sengsara..hahaha!! (gelak bagi sedap hati)

If dapat turn back time, terasa nak ulang balik tahun nie pun ada jugak..banyak mistake yang dah di buat tuk tahun nie..banyak jugak peluang yang dah dilepaskan dalam tahun nie..banyak kerugian juga banyak kebodohan yang dilakukan..sangat tak best bila fikirkan balik..but as usual, we have to learn from the mistakes that we have made.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan yang beramal soleh, dan mereka yang berpesan kepada kebenaran dan kesabaran."
(Surah Al-Asr, ayat 1-3)

Arghh...memang banyak kerugian maa...huhu...hopefully next year (2013) will be great for me, my family, my friends, my agama Islam hashtags my saudara2 Islam n also for You..yeah!!

If dapat jodoh dalam 2013 pun cambest jugak..haha..bagi mengisi kekosongan dalam diri ini...puii..macam2 la..hehe...fokus dulu tuk bawak diri sendiri...if tak boleh nak bawak diri sendiri, mak bapak, adik2 n agama, camne nak bawak orang laen pulak..means pimpin la..huhu...still finding 'The One' and only one to be my Umi for my children in the future.huhu (bila la How I Met Your Mother nak habis..juz wondering)

Sambil karang post nie, sambil tu la dengar lagu Rapuh by Opick..maka dikesempatan yang ada ini, saya Muhammad Afiq bin Kamaludin nak mintak maap la pada sape2 je yang baca post nie..n ku pohon ampun padaMu atas segala dosaku...


"...Maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaiMu, dalam dada ku harap hanya diriMu yang bertahta..."


Sekian


wish me luck for my final exam for my last semester of bachelor in accountancy

2 comments:

  1. Assalamualaikum saudara Afiq...
    Semoga diberi kesihatan yg baik dan berada dalam rahmat Allah selalu...
    So, May all your wishes as you mentioned before will come true and Allah grant all your prayers.
    Wish you best of luck in year 2013 and all the best in your final examination... tak dapat 3.00 pointer tapi dapat Anugerah Dekan pun jadila...

    May you be a better Muslim and be strong for the sake of Islam.. In Shaa Allah...

    ReplyDelete